风苟

蝙蝠家推,过激米吹,米右主乔米or克里斯米
德云社老五队现七队推,主堂良
魔禁通行禁止天下第一
可拆但一般不逆
寻找粮吃请看置顶

【灵魂歌词翻译】 7 years_Damian Wayne

强烈安利这首歌
搭配BGM食用更佳
                        
                          7 Years - Lukas Graham

Once I was seven years old my momma told me
那年我七岁 母亲就对我说

Go make yourself some friends or you'll be lonely
没有永远的朋友 王者之路必然孤独

Once I was seven years old
那年我七岁

It was a big big world but we thought we were bigger
这个世界广阔而残酷 而我认为我可以征服一切

Pushing each other to the limits we were learning quicker
将自己逼到绝境 我在鲜血与死亡中飞速成长

By eleven smoking herb and drinking burning liquor
十一岁那年 我杀掉反抗我的人 我点燃敌人的村庄

Never rich so we were out to make that steady figure
从未停止努力 我离开母亲来到父亲身边只为得到他们的认可

Once I was eleven years old my daddy told me
十一岁那年 父亲对我说

Go get yourself a wife or you'll be lonely
遵守你的原则 否则你会迷失自我

Once I was eleven years old
那年我十一岁

I always had that dream like my daddy before me
我常梦想着有朝一日能像父亲一样成为蝙蝠侠

So I started writing songs I started writing stories
所以我不再杀人 告诉自己正义而非复仇

Something about the glory just always seemed to bore me
曾经的光辉岁月 对我来说皆是罪责

Cause only those I really love will ever really know me
因为我想让父亲为我骄傲

Once I was 20 years old my story got told
二十岁那年 我终于成为蝙蝠侠

Before the morning sun when life was lonely
黎明还未照耀前 孤独的我无人相伴

Once I was 20 years old
那年我二十岁

I only see my goals I don't believe in failure
我一心实现父亲的梦想 从不相信失败

Cause I know the smallest voices they can make it major
因为我知道守护这座城市就是我的命运

I got my boys with me at least those in favor
我找到一些志同道合的人

And if we don't meet before I leave I hope I'll see you later
有些人最终离开 从此以后也许无缘碰面 也许后会有期

Once I was 20 years old my story got told
二十岁那年 我成为了蝙蝠侠

I was writing about everything I saw before me
我背负每一条自己没能拯救的性命

Once I was 20 years old
那年我二十岁

Soon we'll be 30 years old our songs have been sold
很快我将三十而立 我的城市却从未变得更好

We've traveled around the world and we're still rolling
我尝试过所有方式 我不曾止步

Soon we'll be 30 years old
很快我就三十了

I'm still learning about life
我依旧在学习有关父亲的一切

My woman brought children for me
我捡到了一只罗宾

So I can sing them all my songs
我教他我祖父教我的战斗技艺

And I can tell them stories
我教他父亲讲给我的那些原则

Most of my boys are with me
昔日兄弟仍有联络

Some are still out seeking glory
一个仍在漂泊追寻,一个成为正义联盟的支柱

And some I had to leave behind
一个已过上平静的生活,有了爱他的妻女

My brother I'm still sorry
兄弟们 在内心深处 我仍心怀歉意

Soon I'll be 60 years old my daddy got 61
很快我就年过花甲 我父亲的时间永远停留在61

Remember life and then your life becomes a better one
我时刻回忆 哥谭是否在我手中变得更好

I made the man so happy when I wrote a letter once
有一次给阿福写信 他高兴不已

I hope my children come and visit once or twice a month
我希望泰瑞能够独当一面

Soon I'll be 60 years old will I think the world is cold
很快我将年逾六十 不知还能守护这座城市多久

Or will I have a lot of children who can warm me
或者泰瑞可以完成我没有做到的事

Soon I'll be 60 years old
很快我将年逾六十

Soon I'll be 60 years old
很快我将年逾六十

Once I was seven years old my momma told me
那年我七岁 妈妈就对我说

Go make yourself some friends or you'll be lonely
你没有朋友 你的一生注定孤独

Once I was seven years old
那年我七岁

Once I was seven years old
那年我七岁


Free Talk: 单曲循环了两天,听这首歌的时候不知道为什么会想起大米。把自己想表达的东西放进歌词里了,关于他最大的愿望,关于他从未停止地挣扎与努力,关于他这操蛋的一生。

泰瑞在漫画里的设定是达米安的罗宾,接受达米安训练,在达米安之后成为蝙蝠侠。这个设定只出现了两页。达米安的原话是:“泰瑞做的很好,但他要面对整个混乱的世界,每当想到这点我就不寒而栗。我一生的大部分时间都在激烈的战斗中度过,而我留给他的却是一个比我接手时还糟糕的世界。”

如果能引起你的一点点共鸣,这篇灵魂翻译就实现它的价值了。请忽视它混乱的时态。希望你能喜欢。

评论 ( 20 )
热度 ( 194 )
  1. 共6人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 风苟 | Powered by LOFTER